maanantai 26. syyskuuta 2016

Mazagon - Rota
Matka 41,0 nm

JÄLEEN LÄHTÖPÄIVÄ
Mazagonin aamu valkeni aurinkoisena ja lämpimänä. Aamupäivä kului käydessä pienellä lenkillä ja seurustellessa Miksun seurueen kanssa. Ovat he kyllä hauskaa seuraa ja tapahtumia sekä kommelluksia sattuu. Puolenpäivän aikaan, klo 12.50 kävimme maksamassa satamamaksumme ja irrotimme köydet. Sovimme tapaavamme Miksun porukan Rotassa. He lähtevät huomenna.

Matka 41 mailia, 6 h ja 40 minuuttia kului vaihdellen. Aluksi ajoimme koneella. Puolivälissä matkaa tuuli kääntyi ja pääsimme kryssimällä loppumatkan. Koska emme tarvinneet satamapalveluja, jäimme ankkuriin yöksi. Pääsimme vielä uimaportailta iltauinnille ennen nukkumaan menoa.

Tässähän se matka sujuu, vaikka oviaukossa istuen.
Kryssiä
ROTA
Aamulla, torstaina 22.9 klo 9.40 kirjasimme itsemme satamaan. Palvelu oli ystävällistä. Kerroimme, että odotamme Prima Donnaa, joten olisiko satamassa kahta vierekkäistä vapaata paikkaa. Virkailija tutki kauan asiaa ja löysi meille paikat. Myöhemmin ihmettelin Tialle, että koko laiturilla on vain pari venettä lisäksemme, joten olisimme voineet valita mitkä vierekkäiset paikat olisimme halunneet. Miten tämä nainen sai kulumaan valintaansa todella pitkän tovin.

Kävimme päivällä etsimässä internet-kahvilaa, sekä kaupungilla täydentämässä ruokavarastoa. Kahvilassa kuului valtavasti puheen sorinaa. Kuinka kukaan muu kuin espanjalainen voi tuottaa niin monta sanaa sekunnissa ja toinen vielä uskoo ymmärtävänsä viestin. On se ihmeellistä, se Espanjan kieli.

Iltapäivällä teimme pitkän, 8,5 km suuntaansa olevan rantakävelyn. Illalla oli kiva todeta päivän kilometrit, 18,7 kilometriä.

Miksun jengi tuli illalla. Seurustelimme hieman ja koska heillä oli matkapäivä, vetäydyimme yöpuulle hyvissä ajoin ennen puoltayötä.

Rotan satama.
Nettikahvilaa etsimään, koska satamassa ei ole nettiä.
Kalastajat lähdössä töihin.
Nettikahvila löytyi ja tapakset maistui
Kaupungille johtavat portaat
Pienempi uimaranta, jonka edessä olimme ankkurissa yötä.
Kauppahalli
Keskustan kapeita liikennöityjä katuja
Hauskat tornit katoilla
Punta de la Morenan rantaa
Laskuveden jättämää rantaa
Vuorovesi on täällä 1,8 metriä.
Kävelyä tiellä ja välillä rannassa.
Terveet lapset leikkii
Hu huu. Kuka haluaa kastua?